11. elokuuta 2013

Pinnityynyjä, söpöläisiä

Mulla on kirjastosta lainassa Mekkotehdas -kirja. Tänään etsin siitä pinnityynyn ohjeen, sellaisia kun olen blogeissa nähnyt.


Käytin tädiltä saamaani vaaleanpunaista "ryppypuuvillaa" pinnityynyn alapuolena ja ihanaa leppäkerttu/kukka -puuvillaa päällisenä. Tuo ruudullinen puuvilla, johon voi kiinnittää pampuloita ja pinnejä, on myös tädiltä saatu. Ruudullinen nauhan saa avattua ja kiinnitettyä nepparilla pinnityynyn toiseen reunaan - siihen on helppo pujottaa hiuspampuloita :) Mekkotehtaan ohjeessa oli silkkinauhakiinnitys (rusetilla), mutta tuo nepparikiinnitys on pienille sormille(kin) helpompi vaihtoehto ja mä niin tykkään noita Prymin neppareita laitella ;)

Vasemmanpuoleinen pinnityyny sujahtaa synttäripakettiin yhdessä eilen ompelemieni Sydän-Saimien kanssa :) Oikeanpuoleinen jää meidän pikkuneidille :)

Viime viikolla tein aikas kivan löydön erään kaupan loppuunmyynnistä; peltisen rasian jossa ompelutarvikkeiden kuvia. Täydellinen rasia mun lankarullille! Niitä kun olen tähän saakka säilyttänyt kahdessa muovisessa rasiassa. Nyt rullat mahtuu kaikki samaan rasiaan ja on pölyltä piilossa.







Olenko muistanut kertoa, että vietän kankaatonta elokuuta? Hyvin se on sujunut, en ole ostellut / tilaillut mitään :) Tuhonnut vaan kangaslaatikoiden sisältöjä :)

1 kommentti: