24. tammikuuta 2012

Lakkeja "sudenpennuille" Ankkalinnan tyyliin

Toissailtana esikoinen sanoi "Äiti, ompelisitko mulle samanlaisen sudenpentulakin kun Tupulla, Hupulla ja Lupulla?!"


Eilen illalla meinasi tulla itkupotkuraivarit kun ei ehdittykään kangaskauppaan ostamaan teddykangasta. Mutta tänään käytiin - oikein bussilla Turussa :P Pelkässä bussireissussa on pojille tarpeeksi elämystä ;) Eurokankaan palalaarista löydettiin sopivaa teddykangasta ja siitä ompelin heti kotiin saavuttuamme kaksi sudenpentulakkia - molemmille pojille. Hännänpää on valkoista fleeceä ja lakkien sisäpuoli vaaleankeltaista trikoota.


Esikoiselle lakki oli sen verran mieluisa, että lakki piti ottaa yöunillekin mukaan. "Tällaista minä olen aina toivonut!". Mitään kaavaa mulla ei ollut, mittasin vain poikien päiden ympärykset ja leikkasin mittojen perusteella kankaat. Pyöreän päällisosan mallasin sopivan kokoisista lautasista. Häntä on ihan summissa leikattu. Esikoisen lakissa ompelin valkoisen fleecen teddykankaan päälle... kuopuksen lakissa fleece on ommeltu teddykankaaseen, ei päälle. Lakeissa on salmiakinmuotoinen keltainen merkki edessä, kuten sudenpennuillakin on. Merkki on samaa keltaista trikoota kuin vuorikin ja sen olen kiinnittänyt kangasliimalla ja tiheällä siksakkasin reunat. Eli jonkinlainen aplikaatio kai sekin :P

Kuopuksen lakki ei ehtinyt valmistua ennen kun pojat meni nukkumaan, joten siitä ei sovituskuvaa ole.


Kuopus sanoi, että hänen pehmomuumipeikolleen pitäisi myös tehdä sudenpentulakki... jaa-a, katsotaan. Hatut on siis tarkoitettu sisäleikkeihin.