1. huhtikuuta 2012

Trikoosta housut ja pari ruttupipoa

Eilen selailin Ottobre Kids -lehtiä ja päätin että ompelen neidille housut kesäksi. Ensin ajattelin kärjellisiä puolipotkareita, mutta päädyin kuitenkin kärjettömiin housuihin. Ohje Ottobre Kids 1/2012 -lehden Little house -trikoohousut ja koko 68cm jotta on sitten kesällä sopivat. Trikoot on TiriTomista. Aikas tipumaiset pöksyt, vai mitä..? Ekassa kuvassa housut edestä, toisessa takaa.



Pojille ompelin trikoojämistä pipot, sellaiset ruttumalliset, ylipitkät. Nuorempi poika valitsi robotti-interlocktrikoon ja vanhempi poika leppäkerttuinterlocktrikoon. Robottitrikoosta sai pitemmän mallisen pipon, leppistrikoon kanssa piti hiukan säätää ;) Robotti-interlock on TiriTomista ja leppisinterlock Pikku-Auringosta. Pipojen kaavan perustana käytin Ottobre Kids 4/2011 Ludovica -ohjetta. Lisäsin korkeutta jotta pipoista tulis pitempiä, ruttuisia :P

Mä olen robotti,
mä olen robotti,
mä olen roo-roo-roo-roo, robotti!


Lennä, lennä leppäkerttu
ison kiven juureen.
Lennä leikkikedon kautta
unipuuhun suureen.