24. marraskuuta 2010

Lisää toppahattua ja kurkistus poppanaan

Tänään sain napattua toppalakista kuvan kuopuksen päässä. Hattu on hiukan reilu, mutta kyllä sitä käyttämään pystyy. Hyvä että on hiukka reilu, kurjaa olisi jos hattu olisi heti liian pieni. Tänään, lumipyryssä, käänsin hatun lipan alas - eipä mennyt pienelle miehelle niin paljon lunta "päin näköä". Kuvanottohetkellä malli oli hiukkasen väsy, päiväuniaika edessä :)
Vietiin esikoinen kerhoon ja kuopus päiväunille (jotka nukkuu vielä vaunuissa). Olin suunnitellut itse meneväni kutomaan kudontapiiriin kesken olevaa poppanaa. Mikäs siinä, pari tuntia laatuaikaa vain itselle... niinhän minä luulin. Kuopus ei nukkunutkaan yhtä hyvin kuin tavallisesti, tietysti lumimyräkkä ja lähellä leikkivien esikoululaisten äänet häiritsivät. Niinpä sain itselleni apukutojan. Eikä apukutoja mitään tihuja siellä kudontapiirissä tehnyt. Välillä istui mun sylissä (mikä tietysti hiukan hidasti hommaa), välillä harjasi lattiaa tai mittaili mittanauhan kanssa. Sain kuitenkin ihan kivan pätkän poppanaa kudottua. Joululahjaksi tämä tosin ei ehdi kuten olin suunnitellut... Poppanan pinta on kivan karhea kun siinä on poppanakuteen (vihreä) lisäksi merseroitua puuvillalankaa.

2 kommenttia:

  1. Tuleepas sievä! Sopis hyvin minun maton kanssa ;D

    VastaaPoista
  2. Korvatunturin tonttu nyt esittää valittelut aiheesta, mutta ei ehdi tuo poppana joulupakettiin. Tai ehkä se ehtisi valmistua (mutta en osaa ottaa sitä pois kangaspuilta). Mutta kyllä se tammikuun loppuun mennessä ehtii Kuopioon ;)

    VastaaPoista